بانک مرکزی: کارت‌های عضو شتاب کارگزاری‌های بورسی باید متوقف شود اطلاعیه مهم ایران خودرو برای کسانی که ثبت نام انجام داده اند | مهلت ۶ روزه برای انتخاب روش فروش خودرو نرخ بهره بین بانکی در آستانه ۲۴ درصد قرار گرفت مستاجران تا پول رهن را نگرفتند، خانه را تخلیه نکنند! کشف و ضبط محموله ۱۵ تنی گوشت احتکارشده در مشهد + عکس و جزئیات «نبود امنیت شغلی» دغدغه کارگر؛ «نبود کارگر ماهر» دغدغه کارفرما در شش‌ماهه دوم امسال، ۲ میلیون خانواده خراسانی به فیبر نوری متصل می‌شوند  ارز مسافری به مرکز مبادله می‌آید کم‌توجهی شورای عالی کار به انتظارات برحق کارگران نرخ خودرو در بازار آزاد شنبه (۳ شهریورماه ۱۴۰۳) نرخ واقعی گندم اعلام شد (۳ شهریور ۱۴۰۳) تاریخ قرعه‌کشی ایران خودرو در سال ۱۴۰۳ + زمان اعلام نتایج (خبر غیر رسمی) انتظار کارگران از وزیر جدید کار چیست؟ قیمت ارز‌های دیجیتال در بازار امروز شنبه (۳ شهریور ۱۴۰۳) | بیت‌کوین صعود کرد بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هوایی عازم عراق شده‌اند ۲۵ درصد صنایع تبدیلی کشور در خراسان‌رضوی فعالیت دارند دامنه نوسان «مثبت و منفی ۲ درصد» تا اطلاع ثانوی در معاملات سهام باقی می‌ماند قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (۳ شهریور ۱۴۰۳) قیمت گوشت قرمز در بازار امروز (۳ شهریور ۱۴۰۳) | کاهش مصرف سالیانه گوشت قرمز مهلت خرید ارز اربعین امروز (۳ شهریور ۱۴۰۳) تمام می‌شود هشدار به مالکان ۵۰۰ هزار خانه خالی، تنها یک هفته فرصت دارید! آخرین تورم دولت سیزدهم اعلام شد وزیر جهاد کشاورزی: پول گندمکاران تا پایان شهریور سال جاری تسویه می‌شود ترخیص ۱۵۵۰۴ دستگاه خودرو سواری از گمرکات در پنج ماهه نخست سال جاری تولید زعفران امسال به ۳۵۰ تن می‌رسد | زعفران تولیدی به ۶۰ کشور دنیا صادر می‌شود
سرخط خبرها

جلسه شورای عالی کار فردا برگزار می‌شود | آخرین اخبار از افزایش مزد کارگران (۲۹ آبان ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۹۵۳۰۴
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
جلسه شورای عالی کار فردا برگزار می‌شود | آخرین اخبار از افزایش مزد کارگران (۲۹ آبان ۱۴۰۲)
در حالی جلسه جدید شورای‌عالی کار فردا برگزار می‌شود که با اعلام خبر پاداش یک‌میلیون تومانی مناسبتی به کارمندان دولت، نمایندگان کارگران این اقدام را به‌معنای ترمیم حقوق کارمندان دانسته و خواستار بررسی افزایش حقوق کارگران در جلسه فردا شده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، فردا دوشنبه ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۲ جلسه شورای‌عالی کار با دستور کار «رسیدگی به مسئله مسکن کارگری» برگزار می‌شود.

۱۳ آبان ماه بود که صولت مرتضوی، وزیر کار بعد از برگزاری جلسه ۸ آبان شورای‌عالی کار اعلام کرد: «بررسی راهکار‌های مختلف تأمین مسکن کارگران» و «موضوعات مرتبط با سازمان تأمین اجتماعی در رابطه با کارگران» دستور جلسه بعدی شورای‌عالی کار است.

مشکل مسکن یکی از دغدغه‌های جامعه کارگری است و بخش اصلی حقوق کارگران صرف اجاره‌بها و بحث مسکن می‌شود، اما کارگران منتظر بحث ترمیم مزد هم هستند، چرا که در جلسه قبلی شورای‌عالی کار قرار بر این بود که تا پایان آبان ماه تحت قالب کمیته مزد شرکای اجتماعی بحث ترمیم مزد را بررسی کنند و امید کارگران این بود که نتیجه‌ای در این زمینه حاصل شود.

بحث ترمیم مزد کارگران مدت‌هاست که از سوی کارگران مطرح است و همواره دولتی‌ها می‌گویند وزیر کار قول داده بود که اگر حقوق کارمندان افزایش یابد، دستمزد افزایش می‌یابد.

اکنون بعد از یک هفته از ابلاغیه سازمان اداری و استخدامی برای پرداخت پاداش یک‌میلیون تومانی به کارکنان دولت در مناسبت‌های مذهبی، نمایندگان کارگری در تلاش هستند به‌استناد امضایی که از وزیر کار گرفته‌اند، این پاداش را در قالب ترمیم مزد سر سفره کارگران نیز ببرند.

هادی ابوی، نماینده کارگران در شورای‌عالی کار با اشاره به ابلاغ اعطای مزایای جانبی به کارکنان دستگاه‌های اجرایی به‌میزان یک‌میلیون تومان برای مناسبت‌های مذهبی، گفت: در جلسه شورای‌عالی کار که دوشنبه برگزار خواهد شد، ما درباره این ابلاغیه و تعمیم آن به جامعه کارگری گفتگو خواهیم کرد.

وی ابراز کرد: در نشست قبلی شورای‌عالی کار که پیش از انتشار این ابلاغیه برگزار شد، ما درباره نامه معاون اول رئیس‌جمهوری در مورد اصلاحیه مصوبه افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۲ کارمندان و بازنشستگان دولت، بحث و گفتگو کردیم که آیا این اصلاحیه مصداق افزایش حقوق کارمندان است یا نه؛ اما در نشست بعدی حتماً این ابلاغیه را نیز مطرح خواهیم کرد.

در نشست قبلی شورای‌عالی کار که در روز‌های ابتدایی آبان برگزار شود، وزیر کار قول داد در نشست بعدی شورا به درخواست کارگران برای ترمیم مزد رسیدگی شود؛ اما درست چند روز بعد از برگزاری نشست موضوع بحث نشست بعدی را به «مسکن کارگری» اعلام کرد. اکنون نمایندگان کارگری از دعوت‌نامه رسمی برای جلسه شورای‌عالی کار خبر می‌دهند که در آن «ترمیم مزد» در دستور کار نیست.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->